woensdag 4 april 2018

Toch nog een trike gekocht

De trike van Remy


Begin dit jaar had ik een trike op het oog om tweedehands aan te schaffen voor de periode dat ik niet in Kanjer zou kunnen rijden vanwege mijn herstel. Echter eind februari toen ik bij mijn fysiotherapeut kwam zei die dat ik eigenlijk maar 2 weken eerder op die trike zou kunnen rijden dan in mijn eigen velomobiel. En zo'n groot bedrag uitgeven voor 2 weken eerder te kunnen fietsen leek me financieel niet heel verstandig. Dus ik dacht, dan ga ik er wel eentje huren mocht het nodig zijn. Dus ik had Remy gelijk op de hoogte gesteld dat ik zijn trike toch niet zou kopen. 

Het is wel een heel mooie fiets vind ik zelf

Boodschappen doen zonder te tillen


Nou mag ik de eerste 6 weken na operatie geen zware dingen tillen en niet boven mijn hoofd reiken. Dat is natuurlijk niet heel handig als je boodschappen wil gaan doen en je ook niet mag fietsen, maar wel wandelen. Dus vandaar dat ik bij de kringloop ben wezen kijken voor iets waarbij ik niet echt zwaar hoef te duwen of trekken met mijn armen. En warempel, ze hadden daar gewoon een trike speciaal voor mij staan. En dat voor maar 15 euro! 

Mijn nieuwe aanwinst, ik hoop dat Kanjer niet jaloers wordt

Het voordeel is ook dat ik zichtbaar gehandicapt ben, waardoor het minder raar is om even te vragen of iemand iets van de bovenste schap wil pakken voor me.


16 opmerkingen:

  1. D'r zit zelfs wel iets van een stroomlijn op ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, nog kleinere wielen, een bijna verticale lighouding, denk niet dat er veel kommetjes gaan sneuvelen op Strava ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom bij de club van rollatorgebruikers :-{

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zullen we een nieuwe club beginnen? RRR de Razende Rollator Rijders 😎

      Verwijderen
  4. Hmm, niet echt een aanschaf waar Kanjer van wakker gaat liggen.....;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hm, geen (rem-)licht, geen knipperlichten en remmen op de achterwielen... ik zou maar uitkijken met remmen op hoge snelheden. Voor je het weet sta je achterstevoren in de struiken, of tussen de paprika's in de supermarkt.

    En zie ik daar nu ook electrische ondersteuning op deze speed-rollator?

    Groet

    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei, nog kleinere wielen, een bijna verticale lighouding, denk niet dat er veel kommetjes gaan sneuvelen op Strava ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal HPV, je kan er zo mee naar Cyclevision! De 1-uurs race misschien? Je wint vast binnen je categorie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reacties
    1. Ik dacht zal ik jullie eens op het verkeerde wiel zetten ;-)

      Verwijderen
  9. Nog wel even een stormstrip erop plakken, anders waait-ie misschien om met deze wind.

    BeantwoordenVerwijderen