zondag 4 maart 2018

Zeddam is te ver met LOL

Koude bandjes


Die kreeg Kanjer al bij de gedachte dat hij zondag misschien wel eens met de LOL tocht over het ijs zou moeten rijden. Maar gelukkig kwam de dooi, en ging de rit naar Zeddam. Waar het zonnetje heerlijk scheen.

Kanjer zucht opgelucht bij het zien van deze wakken ;-)

Vroeg aan de start


Blijkbaar was ik niet de enige die vroeg uit de veren was. Ik was om kwart over 6 al op pad namelijk. Maar onderweg kwam ik in Dieren Paul tegen met zijn mooie gele Strada. En samen reden we naar de start in Zutphen. Daar aangekomen (voor 9 uur) waren we de eersten samen met Bart. Maar al gauw stroomde het vol, en zo waren we allemaal vroeg aan de start.

Met Mooi Geel onderweg naar Zutphen
Paul zit het eerste aan de stamtafel van LOL
En al snel wordt het drukker

Zeddam is te ver


De leus voor deze tocht is Zeddam is te ver. De plannen werden afgelopen week gemaakt, en de rit zou naar Zeddam gaan. Zaterdagavond krijg ik de route doorgestuurd op de LOL app en deze gaat niet langs Zeddam. Edwin vraagt nog wat er met Zeddam is gebeurt aan Casper en het antwoord is: Zeddam is te ver. Samen met de melding dat Casper met racekap gaat rijden wegens gehoorproblemen en verkoudheid denkt Edwin, waar moet dit heen ;-). Nou Edwin, naar Zeddam :-D.  Want, ondanks dat Zeddam niet in de route is opgenomen, rijden we uiteindelijk toch maar naar Zeddam. Gelukkig had Nico wel blind vertrouwen in LOL. Hopelijk heeft Tonnie dat de volgende keer ook weer.

Een mooie LOL stoet
En het gele kapje van Casper
Het blinde vertrouwen van Nico
Opstellen voor het stoplicht
Tja, er wilden mensen buiten zitten en anderen binnen, uiteindelijk zijn we toch maar allemaal naar binnen gegaan
Wel een mooie velomobiel parkeerplaats, al was het even zoeken, want het stond niet goed aangegeven ;-)


Terug via Duitsland


Vanaf de pauze in Zeddam besluit ik om bij Emmerich de Rijn over te steken en dan via de Ooijpolder terug te fietsen.  Het weer wordt inmiddels stralend. En aan de overkant zet ik lekker de vaart erin. Eerst kom ik nog een wielrenner tegen waar ik me lekker aan kan optrekken omdat hij 35 km/h rijdt. Daarna heb ik de vaart te pakken en rij ik zelf zo'n 30 km/h constant.


Super mooi weer in Duitsland, daar had ik eerder heen moeten gaan ;-)





Clubmaatjes van TC de Liemers gespot


Vanaf Millingen doe ik het even iets rustiger aan, omdat het drukker wordt op de dijk. Net na oortjeshekken zie ik ineens 2 racefietsers in mijn spiegel met de bekende clubkleding. Het blijken André en Ronald te zijn. Nog even rijdend een praatje gemaakt met André. Hij wist blijkbaar nog niet dat ik van gender veranderd ben. Misschien moet ik toch is wat vaker mijn neus daar laten zien. Al is het dan waarschijnlijk niet op de racefiets.


Het is Lente!


Zeer tevreden kom ik iets na half 3 weer thuis met 150 km op de teller. Ik heb het gevoel dat de lente begonnen is en ik ben niet de enige. Het was een heerlijke dag om te fietsen. Bedankt allemaal voor de  gezelligheid en de goede gesprekken onderweg.

Gespot


Toen ik al even thuis was hoorde ik van Kjeld dat wij gespot waren in Braamt door zijn baas. Die had deze foto's van ons gemaakt.

Ik sta er wel 2x op zelfs


Geen opmerkingen:

Een reactie posten