donderdag 22 februari 2018

Februari rit van de NIJL gaat naar Fort Pannerden

Fort Pannerden


Ik had het al een tijdje in mijn hoofd om een keer met de NIJL hierheen te rijden en vandaag was het zover dat ik het rondje ging proefrijden voor komende zaterdag. 

Een housewarming voor fietsers


Aangezien ik net verhuisd ben, is dit gelijk de inwijding voor mijn fietsvrienden om eens een kijkje te kunnen nemen waar ik nu woon. Uiteraard zijn degene die dit missen hierna ook van harte welkom om nog eens langs te komen en dan daarna misschien ook nog wel een tochtje te fietsen. 

De heenweg


Het eerste stukje gaat een beetje door de stad over de mooie snelfietspaden en fietsstraten van Nijmegen. Hierna gaan we via de Snelbinder de Waal over. Na nog een D-tour door Lent rijden we bij Bemmel de Waaldijk op, waarna we tegen de wind in naar Fort Pannerden cruisen.

Waaldijk

Fort Pannerden in zicht


De terugweg


Nadat we een heerlijke pauze hebben gehad bij Fort Pannerden met eventueel een beklimming naar het uitzichtpunt vervolgen we onze weg en rijden langs de Linge terug richting Elst. Hier komen we het rijnwaalpad tegen en rijden terug via dit pad naar Nijmegen. Nadat we de snelbinder zijn overgestoken nemen we afscheid van de fietsers die met de trein teruggaan naar hun bestemming. Vervolgens rijden we langs de ligfietswinkel terug naar het maas waal kanaal. Dit steken we over en we volgen het pad langs het kanaal richting mijn huis.

langs de Linge

Zin om mee te fietsen?


Dat kan, schrijf je liefst wel vóór vrijdagavond in op ligfiets.net. Aangezien we dan weten voor hoeveel mensen we lekkers in moeten slaan voor zaterdagochtend ;-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten