maandag 18 december 2017

500 km fietsen van kerst naar oud en nieuw

Rapha Festive 500


De Rapha #Festive500-logo



Ik doe sinds 2 jaar mee aan deze uitdaging op Strava. Tot nu toe heb ik het elk jaar nog gehaald, en dit jaar staat het weer gepland in de agenda. Zonder ook maar een trainingsrondje te plannen en gewoon alleen te fietsen naar waar ik heen moet of een evenement kom ik dan waarschijnlijk al aan die 500 km tussen 24 en 31 december.


23 december


Ja ik begin helaas al een dag te vroeg aan mijn tocht, maar goed, deze 35 km tellen dus nog niet voor de festive 500 maar ik moet ze wel afleggen, aangezien we vandaag vertrekken van Nijmegen naar mijn ouders in Lobith. Mijn stiefvader is jarig en Ed en ik blijven hier ook slapen t/m eerste kerstdag. 

24 december


Ed die gaat lekker thuis meehelpen met het voorbereiden van het eten voor kerst enzo, en uitrusten voor de ritten die nog gaan komen ;-) . En ik ga vandaag naar Zutphen voor de eindejaarsrit van LOL. Een appelflappen en oliebollentocht in het klein. Met de achterhoekse gezelligheid. Ik gok zo'n 120 km op de teller heb als ik terug ben.

25 december


We rijden in de middag terug naar Nijmegen zodat we vroeg kunnen gaan slapen om de volgende ochtend rond 6 uur te vertrekken Weer een ritje van 35 km dus.

26 december 


Vandaag hebben we een lange rit gepland staan en gaan we op Kerstbezoek bij de moeder van Ed in Maassluis. De weerprognose voor nu is dat er die dag voornamelijk veel wind staat uit het zuiden en als we geluk hebben komen we droog over. 's middags als we dan lekker warm binnen zitten trekt er dan een flink regen front over. We zullen zien of mijn weerman gelijk gaat hebben. Sowieso gaan we geen sneeuw of gladheid meemaken want het weer blijft zacht. (135 km)

27 december


Vandaag rijden we naar Spijkenisse, even heerlijk de benen losrijden na de lange rit van gisteren. Na 20 km zijn we daar al, dus een rustig ritje gaat het worden. 

28 december


Dit is DE rit waar we het allemaal voor doen ;-). De oliebollentocht, dit jaar in Rotterdam. Het kan wel wat regenen maar de vorst blijft uit. Dus schrijf je allen in! Het gaat het fijne dag worden! Heb er erg veel zin in om iedereen weer te zien en ook weer nieuwe rijders te ontmoeten. (80 km incl heen en terug naar start).

29 december


Uiteraard moeten we ook weer terug naar huis. En dat gaan we vandaag doen, vanaf ons luxe logeeradres in Spijkenisse fietsen we op eigen tempo en zonder haast in 1 dag terug naar Nijmegen. Als we daar aankomen zijn we waarschijnlijk wel moe, maar ook heel voldaan. Deze rit van 125 km is precies voldoende om de uitdaging te voltooien. En zo niet, dan fietsen we er nog wel een paar kilometer bij op zaterdag. 

Wie doet er mee?


Lees je dit en denk je deze uitdaging lijkt mij ook wel iets. Zo ja, laat het mij weten dan nodig ik je uit in mijn vrienden van Kanjer groep op Strava. Sowieso is iedereen daar welkom of je nou wel of niet meedoet aan deze uitdaging. Maar het is natuurlijk wel leuk als we het van elkaar kunnen zien mocht je meedoen.

Sterren op de schaal van Wilco


Ik heb er inmiddels ook bijna weer een ster bij. Volgens de teller van mijn fiets is dat al even geleden. Volgens mij GPS teller is dat over ruim 200 km. Dat gaat staat dus komend weekend ook te gebeuren. Ik heb mijn velomobiel nu ruim 2,5 jaar. Dus ben best trots dat ik binnen zo'n korte tijd deze 4e ster al op zijn naam kan schrijven. Ook een mooie afsluiting van het jaar. Volgend jaar weer 2 sterren erbij? Dan moet ik flink aan "de bak". 

2 opmerkingen:

  1. Hoi Roef, alvast gefeliciteerd met je nieuwe ster. Je vliegt mij straks voorbij. In verband met al mijn gereis heb ik deze maand nog nauwelijks kilometers gereden, en die heb ik dan ook nog niet gelogd.
    Maar ik ga wel naar de oliebol, al moet ik mij nog inschrijven. Mijn bedoeling is de avond ervoor te overnachten. Petra zet de fiets op een aanhanger, als ze tenminste niet nog meer verkouden wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wilco, wat leuk dat Petra ook met jou mee komt! Wij komen misschien de 27e ook nog wel even buurten. En anders zien we elkaar de 28e :-). Tot gauw! En veel veilige kilometers volgend jaar dan maar ;-). Groeten Roef

      Verwijderen