zondag 3 september 2017

Een druk weekend met veel fietskilometers

Transvisie


Gisteren had ik een afspraak bij transvisie in Amsterdam om te kijken of ik nog een startersgroep voor transgenders die bij het VU lopen mee wilde doen. De heenweg ging verbazingwekkend in 5 uur terwijl ik daar normaal 6 uur over doe. En na de bijeenkomst ben ik nog even blijven napraten met iemand van de groep. Waardoor ik eigenlijk meer dan een uur later vertrok, maar ik was uiteindelijk maar een half uurtje later thuis dan gepland.

onderweg naar Amsterdam
Op de terugweg werd het al donker

Verandering in kracht en uithoudingsvermogen


Wat ik wel weer opmerk is dat uithoudingsvermogen verminderd, maar kracht en herstel verbeterd met fietsen. Met een paar uurtjes rust kan ik daarna weer knallen. Ja okee, uiteindelijk moet ik natuurlijk wel langer rusten. Maar dit had ik voorheen nooit. Dan was het eigenlijk altijd hetzelfde wat ik er nog kon uithalen en het begin en eind van de rit waren gelijk in kracht en tempo. Ik merk dat mijn kracht afneemt naarmate ik langer fiets. En dat korte pauzes snelheid kunnen opleveren. Alhoewel uithoudingsvermogen dus minder wordt, compenseerd de snelheid voldoende. 

Op de planning


Komend weekend ga ik kijken of ik weer eens een 200 km randonneurstocht kan rijden. Als het bevalt ga ik misschien ook nog wel een 400 brevet rijden eind deze maand.

Kort nachtje


Aangezien ik om half 11 thuis was zaterdagavond was het slapen wat korter. Ongeveer 6 uurtjes want ik wilde om half 7 weer in de fiets zitten richting Zutphen. Om daar een rit van LOL bij te wonen. De heenrit was zeer mistig, maar gelukkig was ik nog op tijd.


Soms was het zicht niet meer dan een tiental meters, dat betekent dat ik zelf de weg niet kan zien

een rondje met LOL


In Zutphen was het weer gezellig druk, we waren met 15 man. Onder anderen Marco Loogman was er en ook een delegatie uit Dronten, Ymte, Frank en Pieter, en de NIJLers Johan en Koen. Ook Peter uit Doetinchem was van de partij. Leuk om die ook eens te ontmoeten al heb ik hem niet zo veel gesproken. Misschien volgende keer wat meer tijd voor. Het rondje ging richting Doesburg om daar de koffie met appelgebak te nuttigen. Wim ging voorop aangezien onze routeleider (met korte of lange ij?) er niet bij was. Die had zaterdag immers een rondje IJsselmeer gereden met nog 3 anderen. 

op het terras het volkshuis

Onze routeleider Wim telt nog even het aantal deelnemers zodat iedereen mee is
Koen heeft ook een nieuwe helm!


Over dijkjes naar de uitgang van Zutphen op zoek ;-)

Nico roeit vandaag sportief mee

Jongste LOL deelnemer (ooit?)
Zo mistig begon het zo mooi is het met LOL

hmz, kapotte achterdemper?


Onderweg zei Frank tegen mij dat mijn achterdemper waarschijnlijk stuk was, want mijn achterkant bleef maar doorveren na een hobbel. En ik had zelf ook al eerder opgemerkt dat ik soms grip verloor bij het rijden van een bocht. Bij nader onderzoek bleek dat mijn risse demper idd olie lekte. Dus thuis maar is naar kijken dan.

snelle vlucht terug naar Nijmegen


Het zoeven over de wegen en dijkjes ging heerlijk, en al gauw zagen we de toren van Doesburg opdoemen. Na het terrasje gingen NIJL'ers terug richting Nijmegen. Ik dacht dat ik rond 14 uur in Nijmegen moest zijn maar dat bleek later 14.30 uur. Al was ik netjes om 14.10 daar. We hebben nog lekker doorgereden op de waaldijk.

in de verte vooruit Johan en Koen, die konden niet van het gaspedaal afblijven :-P

Fietsen met Transgendergroep Nijmegen


De afspraak die ik had staan in Nijmegen, was een fietstochtje van de transgendergroep. Er zou een korte en een lange route zijn, maar ik had eigenlijk geen behoefte om hard of snel te rijden. En ging dus lekker met de korte rit mee. Uiteindelijk is er niemand de lange route gaan rijden. Het was een mooi tochtje met stukjes waar ik eigenlijk nooit kom. In Elst met zn allen een ijsje gegeten. En na 3 uurtjes en 37 km waren we weer terug in Nijmegen. Daarna zou er een BBQ zijn, maar ik had daar nog geen inkopen voor gedaan. Dus dat maar gelijk gaan doen samen met iemand anders van de groep. 


Een van de stukjes waar ik nog nooit gereden had.

Routeleider Rense



Ook Ed is van de partij

Yay, weer demping


Ik had tegen Johan gezegd dat mijn risse demper kapot was, en hij had gezegd dat ik die van hem wel mocht lenen. Dus na het boodschappen doen even bij Johan langsgereden om zijn demper erin te zetten. Was even prutsen maar het resultaat was een stuk beter. Dus heel blij dat ik in ieder geval weer lekker rijdt. 

BBQ 


De BBQ was gezellig en druk bezocht. Een hoop bekende en ook wat (voor mij) nieuwe mensen. Maar aangezien ik best moe was en Ed ook niet helemaal in orde zijn we bijtijds terug naar huis gegaan.

Ook niet geheel onlogisch met 6 uurtjes slaap zaterdag op zondag en meer dan 400 km fietsen.

Iedereen bedankt voor het fijne, gezellige en leuke weekend!

3 opmerkingen:

  1. Hoi Roef,

    Leuk verslag weer! Die Risse demper, dat olie lekken heb ik ook gehad met de Strada. Even een mailtje naar Wim Schermer sturen, dan krijg je een revisie demper opgestuurd, en kan je de kapotte insturen voor reparatie. Kost niks meer dan de verzendkosten.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een gereviseerde demper kost volgens mij 45 euro oid. Ik heb dat nl. laten doen.

      Verwijderen
    2. Ik heb inmiddels al contact gehad met Wim Schermer. Aangezien er nog geen 10.000 km mee gereden is gaat hij hem als ik hem opstuur voor een lagere prijs repareren. Want hij moet normaal gewoon 10.000 km meegaan en ik heb pas 6.000 gereden na de laatste keer dat ik hem heb teruggekregen van onderhoud.

      Verwijderen