zondag 4 december 2016

De net niet Sinterklaastocht met LOL

Vanochtend om half 7 vertrokken richting Zutphen om een tochtje met LOL te maken.



Het was al behoorlijk koud, maar ik had gelukkig voetverwarming wat mij tot na Arnhem warm hield. Daarna werd het zo koud in de fiets dat zelfs de voetenwarmers niet meer voldoende waren. De zonsopgang maakte gelukkig veel goed.








De foto's spreken voor zich

Toen ik in Zutphen aan kwam en binnen mijn ijsklompvoetjes kon ontdooien onder het genot van een warm kopje thee en goed gezelschap, was ik blij dat ik toch gegaan was. Er waren nog 11 andere dappere helden die de winterse kou getrotseerd waren. Zelfs 2 op een open ligger. Nadat iedereen zich even had kunnen opwarmen en de neuzen van de velomobielen in de juiste richting waren gezet konden we vertrekken. 



Casper had een mooie route door de achterhoek uitgezet in zuidelijke richting. Wat voor mij betekende dat ik na het appelgebak zou doorrijden naar Nijmegen. Het was heerlijk zonnig weer. En daar konden we lekker van genieten aangezien Casper na een paar kilometer al een lekke band had.



Kanjer aan het ontdooien in de zon

De koddige kater uh... Quest XS


Daarna ging het voorspoedig, gewoon lekker op z'n LOL's. Dus relaxt en soms offroad.






Na een dikke 30 km kwamen we aan bij onze koffiestop. En omdat het de net niet Sinterklaastocht betrof, had Paul een surprise voor ons. Maar dat blijft nog een verrassing voor degenen die er niet bij waren.



Na een lekkere warme chocolademelk met appelgebak te hebben genuttigd. Ging het richting Laag Keppel. Ik reed samen met Emil nog een stukje naar Wehl en daarna via een mooie toeristische route terug naar Nijmegen. Het was weer gezellig mannen! Ik heb ervan genoten.


Zo super mooi winterweer

Ik maakte ook nog een filmpje onderweg.



8 opmerkingen:

  1. voor een volgende tocht onthouden: bij koud weer voldoende boterhamzakjes mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig had Casper een hele rol bij zich!

      Verwijderen
    2. En waar mogen die zakjes goed voor zijn?

      Groet

      Erwin en Tante Lies

      Verwijderen
    3. Voor je voeten warm te houden, gewoon om je sokken heen doen zodat je tenen warm blijven.

      Verwijderen
    4. Mijn zus had vroeger bij het schaatsen ook koude voeten. Aluminiumfolie over de tenen en dan sokken erover deed wonderen.

      Verwijderen
    5. Boterhamzakjes heb ik altijd wel bij me. Desnoods gooi ik mijn boterhammen eruit. Maar ga ze nu ook op rol meenemen in de winter denk ik. Toch wel praktisch.

      Verwijderen
  2. Ook hier zitten prachtige foto's tussen voor de velomobiel kalender!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ow, komt er een velomobiel kalender dan? Dan wil ik er ook wel een hebben :-D.

      Verwijderen