dinsdag 16 augustus 2016

De snelle slak genaamd Kanjer

De slak onder de hazen


Het is bij velen al bekend dat ik niet de snelste velonaut ben. En dat is dan nog zachtjes uitgedrukt. Zelfs bij een LOL tochtje waar het tempo op relaxt niveau ligt vielen ze al bijna in slaap de eerste keer dat ik mee reed. 

De eerste maanden ploeteren


Het was dan ook hard trainen en bijna elke dag fietsen om aan het gewicht van Kanjer te wennen en het leren fietsen in een velomobiel. Mijn doel was om het eerste jaar 10.000 km te halen.

Na een half jaar


Daar stond de teller dan eindelijk op 5000 km! Maar de zwaarste maanden moesten nog komen. En uiteraard wilde ik ook trainen om mee te kunnen doen aan de oliebollentocht.

Niet zo snel, maar wel heel tevreden


Eind Februari


Ik rijd dan mijn 10.000ste kilometer met Kanjer. Dat is dus 2 maanden eerder dan verwacht! Dankzij Strava en mijn randonneursdoelen. 

Aj, net mis!

Eindstand eerste jaar


Boven verwachting meer dan 13.500 km gefietst in mijn eerste jaar met Kanjer. En de kilometers per maand lopen nog steeds op.

Toch wel heel snel voor een slak ...

Kanjer kruipt langzaam omhoog op de kilometerlijsten. En jawel na 1 jaar en iets meer dan 3 maanden staat er 20.000 km op de  teller!


Doelen


Mijn doel voor dit jaar is toch wel om te kijken of ik de 20.000 km in dit kalenderjaar nog kan volmaken. Verder fiets ik gewoon voor de lol en om mezelf te verplaatsen. Ik hou van reizen, dus fietsen is geen straf. Wie mij graag wil volgen kan dat doen via Strava en via deze blog!

5 opmerkingen:

  1. Groeten van een andere snelle slak. Ik kom per jaar aan zo'n 8500 km, maar ik rij dan ook voor 95% heel saai op en neer als forens ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zadelpijn is een keuze zei ik vandeweek ook eens tegen een fietscollega die last heeft van zijn staartbotje. Toch blijft ie graag op een bukfiets rijden in plaats van ligfietsen. Ach ja, ieder zo zijn voorkeur (als je maar heelhuids aankomt; belangrijker dan allen maar de snelle Jelle uithangen).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nooit last gehad van zadelpijn op de racefiets. Maar had andere redenen om een velomobiel aan te schaffen :-).

      Verwijderen